Αλλάζουμε προς το καλύτερο τα σχολεία, ενισχύουμε έμπρακτα το εκπαιδευτικό έργο, αναβαθμίζουμε την Παιδεία σε όλα τα επίπεδα

Αλλάζουμε προς το καλύτερο τα σχολεία, ενισχύουμε έμπρακτα το εκπαιδευτικό έργο, αναβαθμίζουμε την Παιδεία σε όλα τα επίπεδα

Το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων που συζητήθηκε τις προηγούμενες ημέρες στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής περιλαμβάνει σημαντικές αλλαγές, μεταξύ των οποίων και η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των στελεχών εκπαίδευσης. Αν σκεφτεί κανείς ότι η αξιολόγηση αποτελεί κοινή πρακτική στο 90% των ευρωπαϊκών χωρών, με εξαιρέσεις την Ελλάδα, την Τουρκία, την Ιρλανδία, τη Μάλτα και την Ισλανδία, αντιλαμβάνεται ότι η πρωτοβουλία της κυβέρνησης αποτελεί μία αυτονόητη επιλογή.

Προβλέπονται, επίσης, διατάξεις για μεγαλύτερη αυτονομία της σχολικής μονάδας όπως η δυνατότητα επιλογής διδακτικού βιβλίου από τον εκπαιδευτικό, ενώ και το σύνολο των διδακτικών βιβλίων θα είναι διαθέσιμα σε ψηφιακή μορφή. Δίνεται η δυνατότητα συγκρότησης και λειτουργίας εκπαιδευτικών ομίλων, ορίζονται ενδοσχολικοί συντονιστές, ενώ θεσπίζεται και ρόλος μέντορα για την υποστήριξη των νέων εκπαιδευτικών στις σχολικές μονάδες.

Παράλληλα, 11.700 νέοι, μόνιμοι εκπαιδευτικοί της γενικής εκπαίδευσης αναλαμβάνουν υπηρεσία το επόμενο χρονικό διάστημα. Πρόκειται για τους πρώτους μόνιμους διορισμούς που γίνονται στη γενική εκπαίδευση μετά από 12 χρόνια, στη συνέχεια 4.500 μόνιμων διορισμών στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση που έγιναν πέρυσι, τους πρώτους στην ειδική αγωγή στην ιστορία της χώρας.