Τον Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 15 Μαΐου στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Χανίων, με τη συμμετοχή δεκάδων μαθητών, ενόψει του Πανελλήνιου Διαγωνισμού, ο οποίος θα διεξαχθεί στα τέλη Μαΐου, στην Αθήνα, παρακολούθησε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον ο βουλευτής Χανίων της ΝΔ Βασίλης Διγαλάκης.
Ο κ. Διγαλάκης εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη συμμετοχή, ενημερώθηκε από τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς για τις εργασίες που υπέβαλαν στον διαγωνισμό, τους συνεχάρη για τις προσπάθειες και την αφοσίωσή τους και επισήμανε ότι «η εκπαιδευτική ρομποτική συνιστά σημαντικό εργαλείο διδασκαλίας, ανάπτυξης δεξιοτήτων και εξοικείωσης με τις επιστήμες της Φυσικής, των Μαθηματικών, της Τεχνολογίας και της Μηχανικής, που οφείλουμε να αξιοποιήσουμε στην εκπαιδευτική διαδικασία. Σε αυτό συνηγορεί η μεγάλη ανταπόκριση και το αυξημένο ενδιαφέρον που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας για την εκπαιδευτική ρομποτική, όπως και οι συμμετοχές και οι διακρίσεις στους σχετικούς διαγωνισμούς».
Ο τέως Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων αναφέρθηκε στα οφέλη από την ενασχόληση με την εκπαιδευτική ρομποτική, λέγοντας ότι τα παιδιά μαθαίνουν με ευχάριστο τρόπο, μέσα από το παιχνίδι, ξεκινώντας μάλιστα από το Νηπιαγωγείο, εξοικειώνονται με τον προγραμματισμό και τις νέες τεχνολογίες, αναπτύσσουν δεξιότητες, μαθαίνουν να συνεργάζονται και να λειτουργούν ομαδικά, καλλιεργούν τη διαθεματικότητα και τη διεπιστημονικότητα και διδάσκονται τα μαθηματικά, μέσω πρακτικής άσκησης και όχι με αφηρημένο τρόπο.
Ο κ. Διγαλάκης τόνισε ακόμα ότι το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων προχωρά σε άμεση υλοποίηση έργου, προϋπολογισμού 30 εκατ. ευρώ, για την προμήθεια εξοπλισμού ρομποτικής και STEM στα σχολεία, χρηματοδοτούμενου από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Πρόκειται για περισσότερα από 177.000 σετ ρομποτικής, για παιδιά 4-15 ετών Νηπιαγωγείου, Δημοτικού και Γυμνασίου, προσαρμοσμένα ανά ηλικιακή ομάδα – μαθησιακές ανάγκες. Τα σετ ρομποτικής αποτελούνται από δομικά στοιχεία/τμήματα εξοπλισμού, καθώς και το σχετικό λογισμικό, που επιτρέπουν την κατασκευή και τον προγραμματισμό, διαμορφώνοντας ένα ολοκληρωμένο project. Συνοδεύονται, επιπλέον, από υποστηρικτικό εκπαιδευτικό υλικό για εκπαιδευτικούς και μαθητές, για τη βέλτιστη αξιοποίησή του κατά τη μαθησιακή διαδικασία.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η εκπαιδευτική ρομποτική έχει ενταχθεί στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων από τη φετινή σχολική χρονιά μέσω των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, σε Νηπιαγωγείο, Δημοτικό και Γυμνάσιο, ενώ προβλέπεται και στοχευμένη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις καινοτόμες αυτές διδακτικές μεθόδους.