Συνάντηση με την υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων Ζέττα Μακρή για το θέμα των λειτουργικών μεταβολών στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης είχε σήμερα στη Βουλή ο βουλευτής Χανίων της ΝΔ Βασίλης Διγαλάκης.
Ο κ. Διγαλάκης αφού ενημερώθηκε από τον δήμαρχο Κισάμου Γιώργο Μυλωνάκη για την επικείμενη υποβάθμιση του Δημοτικού Σχολείου Δραπανιά, επικοινώνησε άμεσα με τη διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων Πόπη Κασσωτάκη – Ψαρουδάκη, η οποία τον ενημέρωσε αναλυτικά για όλες τις λειτουργικές μεταβολές των σχολικών μονάδων της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων. Κάποια από τα σχολεία αυτά ήταν εξαθέσια και υποβιβάζονται, ενώ βρίσκονται σε απομακρυσμένες περιοχές, όπως ο Δραπανιάς, η Κάντανος, ο Βουβάς και η Κουντούρα.
Κατά τη σημερινή συνάντηση στη Βουλή με την κ. Μακρή, ο Βουλευτής Χανίων ανέφερε στην αρμόδια Υφυπουργό ότι η Ελληνική Πολιτεία οφείλει να στηρίζει τα σχολεία της περιφέρειας και κυρίως αυτά που είναι απομακρυσμένα από τα μεγάλα αστικά κέντρα. Ιδιαίτερα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, η σύμπτυξη διαφορετικών τάξεων με κοινή διδασκαλία από έναν εκπαιδευτικό, οδηγεί σε μειονεκτική θέση τους μαθητές σε σχέση με τους μαθητές των δημοτικών σχολείων όπου η κάθε τάξη έχει τον δικό της δάσκαλο. Ως αποτέλεσμα, οι γονείς συχνά μεταφέρουν τα παιδιά τους σε εξαθέσια δημοτικά σχολεία, επιδεινώνοντας ακόμα περισσότερο την κατάσταση των σχολείων της υπαίθρου, τη στιγμή που οι περισσότεροι μαθητές των σχολείων αυτών κατοικούν σε γειτονικά χωριά και μετακινούνται καθημερινά, διανύοντας ήδη μεγάλες αποστάσεις.
Ο κ. Διγαλάκης πρότεινε τα κριτήρια καθορισμού των λειτουργικών θέσεων σε ένα δημοτικό σχολείο να συμπεριλάβουν, εκτός από τον αριθμό των μαθητών, και κριτήρια που χαρακτηρίζουν το σχολείο αυτό ως απομακρυσμένο. Ανέφερε, ως παράδειγμα, ότι ο απαιτούμενος αριθμός των μαθητών για τη διατήρηση ενός σχολείου ως εξαθέσιο θα μπορούσε να είναι μικρότερος στα απομακρυσμένα σχολεία της υπαίθρου απ’ ό,τι στα αστικά κέντρα.
Τέλος, ο κ. Διγαλάκης ζήτησε από την Υφυπουργό να αποτιμηθεί η πρότασή του, με βάση τα στοιχεία που υπάρχουν στα πληροφοριακά συστήματα του υπουργείου, προκειμένου να εξεταστεί η εφαρμογή της στη συνέχεια.