Οι δύο αναγκαίες συνθήκες για να γίνει ανταγωνιστικό το Αεροδρόμιο Χανίων

Οι δύο αναγκαίες συνθήκες για να γίνει ανταγωνιστικό το Αεροδρόμιο Χανίων

Επίσπευση των διαδικασιών για τη λειτουργία του συστήματος διαχείρισης εναέριας κυκλοφορίας (γνωστού ως ραντάρ προσέγγισης) στο αεροδρόμιο «Δασκαλογιάννης» και οριζόντια παροχή κινήτρων σε όλες τις αεροπορικές εταιρείες, όπως έχει γίνει σε ανταγωνιστικούς προορισμούς (π.χ. Κύπρος και Μάλτα), ζήτησε ο βουλευτής Χανίων της ΝΔ Βασίλης Διγαλάκης κατά την ευρεία σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Παρασκευής 15 Ιουλίου 2021 στο Επιμελητήριο, παρουσία του υπουργού Τουρισμού Βασίλη Κικίλια.

Ο κ. Διγαλάκης σημείωσε ότι με τη σημαντική αναβάθμιση των επίγειων εγκαταστάσεων στο αεροδρόμιο Χανίων τα τελευταία χρόνια, οι δυνατότητες εξυπηρέτησης πτήσεων είναι πολύ μεγαλύτερες από τη σημερινή κίνηση του αεροδρομίου. Το ζητούμενο, όπως είπε, είναι να επεκταθεί η διάρκεια της τουριστικής περιόδου, να αυξηθούν οι απευθείας αεροπορικές συνδέσεις και να προγραμματιστούν περισσότερες πτήσεις, σε μια περίοδο που η πανδημία έχει δημιουργήσει νέα δεδομένα τόσο στον τουρισμό, όσο και στην εργασία (ψηφιακοί νομάδες κ.λπ.). Για να γίνουν αυτά, όπως τόνισε ο Χανιώτης Βουλευτής, είναι αναγκαίες δύο συνθήκες: πρώτον, να αυξηθεί η εναέρια χωρητικότητα του αεροδρομίου. Και δεύτερον, να υπάρξει οριζόντια παροχή κινήτρων σε όλες τις αεροπορικές εταιρείες.

Ο κ. Διγαλάκης επισήμανε ότι έχει καθυστερήσει η προμήθεια, τοποθέτηση και λειτουργία του συστήματος διαχείρισης εναέριας κυκλοφορίας και τόνισε ότι έχει ήδη καταθέσει ερώτηση στη Βουλή προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών προκειμένου η Fraport Greece να δεσμευτεί επιτέλους σε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση της διαδικασίας. Παράλληλα, υπενθύμισε ότι, μετά από πρωτοβουλία του, έχουν αυξηθούν κατά μία ανά ώρα οι αφίξεις τις ημέρες Δευτέρα – Πέμπτη, σε συγκεκριμένες ώρες, με αποτέλεσμα το 2022 στο Αεροδρόμιο Χανίων να μπορούν να προγραμματιστούν 33 περισσότερες πτήσεις εβδομαδιαίως σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια, με σημαντικά οφέλη για την τοπική οικονομία.

Αναφορικά με την παροχή κινήτρων, ζήτημα που ο κ. Διγαλάκης έχει θέσει στον Υπουργό Τουρισμού σε συνάντησή τους ήδη από τον περασμένο Φεβρουάριο, καταθέτοντας συγκεκριμένες προτάσεις προς αυτή την κατεύθυνση, ο Χανιώτης Βουλευτής επανέλαβε ότι οι όποιες παρεμβάσεις θα πρέπει να διέπονται από τις ακόλουθες αρχές, ώστε αφενός να υπάρξουν δεσμεύσεις για πραγματική αύξηση στην κίνηση και αφετέρου να μην εγερθούν ενστάσεις από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού:

  • Αύξηση της προσβασιμότητας από και προς τα Χανιά, όχι μόνο για τον τουρισμό αλλά και για άλλες οικονομικές δραστηριότητες.
  • Προσέλκυση νέας επιχειρηματικής δραστηριότητας από τους αερομεταφορείς, η οποία δεν θα είναι εις βάρος της υπάρχουσας.
  • Καλός συνδυασμός αερομεταφορέων (Legacy, LCCs, Charters) και τύπων τουρισμού (ανεξάρτητοι, Tour Operators).
  • Δεν πρέπει να υπάρχει εξάρτηση από κανένα αερομεταφορέα ή να κατέχει ένας αερομεταφορέας δεσπόζουσα θέση.
  • Τήρηση των κανονισμών της ΕΕ για την ανταγωνιστικότητα και τις κρατικές ενισχύσεις και διασφάλιση ίσων όρων ανταγωνισμού για όλες τις αεροπορικές εταιρείες.

Τέλος, ο κ. Διγαλάκης υπογράμμισε ότι οι πολιτικές αυτές θα πρέπει να συνδέονται με συγκεκριμένους στόχους. Τα όποια κίνητρα (π.χ. μείωση τελών) θα πρέπει να παρέχονται μόνο εφόσον οι αερομεταφορείς επιτυγχάνουν συγκεκριμένους στόχους αύξησης του αριθμού των επιβατών/επισκεπτών, πληρότητας (Load Factor) και συχνότητας των πτήσεων. Ταυτόχρονα, θα πρέπει να δεσμεύουν τους αερομεταφορείς για την προσθήκη νέων προορισμών με απευθείας πτήσεις καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και για χρονικό διάστημα τουλάχιστον δύο ετών.